czwartek, 26 lutego 2015

Co się działo w styczniu

Nadeszła ostatnia chwila na relację z poprzedniego spotkania. Musiałam trochę odczekać, żeby opanować osobisty entuzjazm i napisać krótką notkę uwzględniającą ogólną atmosferę spotkania.
A potem czas, jak zwykle, pognał nie zważając na moje plany.
Obecni na spotkaniu zauważyli zapewne, że „Perfekcyjna niedoskonałość” Dukaja zrobiła na mnie wrażenie. I przekonywałam wszystkich jaka jest interesująca. Na szczęście nie byłam jedyna i dyskusję prowadziły dwie grupy: entuzjaści „Perfekcyjnej niedoskonałości” i zniechęceni lekturą przed dotarciem do czterdziestej strony. Klubowicze, którzy porzucili lekturę przed końcem, ale przyszli na spotkanie, dali się jednak przekonać, że w powieści jest mnóstwo ciekawych myśli, problemów i interesujących rozwiązań formalnych. I może w sprzyjających okolicznościach sięgną jednak po tę pozycję.
Rzeczywiście lektura nie jest łatwa, zwłaszcza, że nie wywołuje zaangażowania emocjonalnego w fabułę i pojawiają się, początkowo niejasne, specyficzne rozwiązania gramatyczne. Dostarcza jednak dużo zajęcia i rozrywki dla intelektu. Ta powieść to właściwie utwór filozoficzny, wbrew pozorom czytelnik nie musi wyruszać na korepetycje z nauk ścisłych, humaniści świetnie się odnajdą w tym świecie.


Warto zwrócić uwagę na nowe kolory w bibliotece :)



A dziś czas ocenić „Wszechświat kontra Alex Woods”.
Do zobaczenia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz