wtorek, 27 maja 2014

Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki 2013



Po raz piąty przyznano nagrodę dla autora najlepszego reportażu i najlepszego przekładu reportażu.
W tym roku zwyciężyła Elisabeth Åsbrink i książka "W Lesie Wiedeńskim wciąż szumią drzewa".
O tej książce wiele napisano, a w weekendowej Gazecie Wyborczej ukazał się wywiad z laureatką.
Można go jeszcze przeczytać tutaj.

Wśród nominowanych była także książka Katherine Boo „Zawsze piękne. Życie, śmierć i nadzieja w slumsach Bombaju”. O tym tytule wcześniej nie słyszałam i dopiero wywiad z autorką zaintrygował mnie. To będzie raczej przykra lektura, ale może niepowierzchowny obraz.

                                       
Może ktoś już czytał Boo?




 Listę wszystkich nominowanych w tej edycji można znaleźć tutaj

7 komentarzy:

  1. Faktycznie zachęcający wywiad. Czy książka będzie dostępna w bibliotece?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest w kilku, to nawet nie nowość, ale dopiero nagrodzona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy zauważyłaś, ale w komentarzu do Orneli V. podzieliłam się spostrzeżeniami na temat opowiadań:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A u Was jest? Czy dobrze zauważyłam, że zrobiłaś mi rezerwację Orneli? To znaczy, że mogę po nią przyjść, czy że czekam w kolejce? :-)

    Zaraz zobaczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś w kolejce za mną, czyli możesz przyjść, bo już idę oddać.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja po naszych ostatnich lekturach DKK mam "fazę" (czy ktoś jeszcze używa tego zwrotu?;) na reportaże więc właśnie dodałam kolejne pozycje do mojej listy "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń