wtorek, 10 czerwca 2014

Kontrowersyjna sobota

Głośno u nas ostatnio o norweskim pisarzu Karlu Ove Knausgårdzie. Napisał bowiem powieść autobiograficzną Moja walka, której pierwszy tom ukazał się w kwietniu w Polsce. (Świetne tłumaczenie.) W oryginale książka weszła na rynek w 2009 roku.

Moja walka to międzynarodowy bestseller, niezwykle mroczny, opisujący życie autora w najdrobniejszym szczególe (Karl Ove przewidział na swoją opowieść aż 6 tomów). Problem polega na tym, że opisując siebie, nie mógł nie uwzględnić otaczających go osób i tu m.in. leży jedna z przyczyn kontrowersji. Po pobieżnej lekturze informacji na temat autora dowiedziałam się o procesach wytaczanych przez członków rodziny, ale dotarło do mnie również wyznanie autora, że przed publikacją rozesłał do wszystkich manuskrypt. Ciekawe.

Abstrahując od powyższych kwestii, powieść jest mocna. Ma naprawdę wiele do zaoferowania. Dlaczego? Szczegóły zdradzę po przeczytaniu książki. Jestem w jednej trzeciej drogi.

Tymczasem zainteresowanych osobą pisarza zachęcam do udziału w spotkaniu w sobotę, organizowanym w ramach Big Book Festival.

MOJA WALKA / MY STRUGGLE
Karl Ove Knausgård
Prowadzi Paweł Goźliński

14.06 15.00-17.00
Dom Artysty Plastyka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz